💡Sıradan Olmayan Fark Yaratan Çözümler

Google Ads Reklam Modelleri

Google Ads Nedir?

Google Ads: Eski adıyla Google AdWords, Google’ın arama sonuçlarında, iş ortağı sitelerde veya Youtube’da reklamlarınızı göstermenizi sağlayan bir online pazarlama aracıdır. Google reklamları, internet reklam ekosisteminde en fazla bütçenin kullanıldığı kanaldır. Google reklamları 2000 yılının Kasım ayında faaliyet göstermeye başlamıştır. Şu anda 10 milyondan fazla kullanıcısı bulunmaktadır.

Google reklamlarının nasıl çalıştığına, başlamadan önce bilmeniz gereken kavramlara, kalite puanı ve teklif stratejileri gibi önemli kavramlara değineceğiz. Aynı zamanda bu online pazarlama aracı ile ne şekillerde ve nasıl reklam verebileceğinizin de üzerinde birlikte duracağız.

Ama önce neden Google Ads’e reklam vermeliyim sorusunu ele alarak cevaplayalım.

Aslında çok basit. Hangi işletme sahibi ürünleri veya hizmetleri ile ilgili daha çok satış, daha çok telefon araması elde etmek ya da belirli bir bölgede markasının görünürlüğünü ve bilinirliğini artırmak istemez ki? Üstelik tüm bu süreci ölçümleyebilecek ve reklamlara ayırdığınız bütçenin sonunda neler elde ettiğinizi net bir şekilde görebileceksiniz.

Örneğin bir e-ticaret siteniz olduğunu düşünün ve ortalama ürünlerinizden elde ettiğiniz net karın 50TL olduğunu varsayalım. Şimdide her 30TL reklam harcamasına karşılık bir satış elde ettiğinizi düşünün. Böyle bir tabloda 300TL harcayıp 500TL kazanmak veya 3000TL harcayıp 5000TL kazanmak istemez misiniz? Şimdi de aynı örneği hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir işletme için düşünelim. 100TL’lik reklam harcamasına karşılık 10 tane telefon araması / iletişim formu talebi aldığınızı düşünün. Diyelim ki bu taleplerin sadece %20’sini yani 2 tanesini işe çevirebildiniz. Her işten de operasyonel giderler hariç 75TL kar elde etmiş olduğunuzu varsayarsak bu işten cebinize giren toplam tutar 150TL olacaktır. Eee 100TL harcamaya150TL elde etmek size mantıklı gelmiyor mu?

Burda ki örnekleri vermemizin asıl amacı size bu sayıları göstermek değil. Burada vurgulamak istediğimiz nokta reklam harcamalarınız karşılık elde ettiğiniz geliri net olarak ölçümleyebileceğinizi göstermektir. Ürünlerinizin maliyetlerini, operasyonel giderleri de bildiğiniz sürece reklama ayırdığınız bütçenin karşılığını net olarak ölçebilirsiniz.

Konuya girmeden önce son olarak 2022 yılına ait birkaç istatistiği de araya değinmek istiyoruz.

* 2022 verilerine göre Google’da ayda ortalama 170 milyarın üzerinde arama gerçekleştiriyoruz.
* Yalnızca Google reklamlarını kullanarak 2 milyondan fazla websitesi ve uygulamada reklamlarınızı gösterebilirsiniz.
* Küçük ve orta ölçekli işletmeler harcadığı her 7TL’ye karşılık 17TL gelir elde ediyor.
* Google arama sonuçlarında yapılan tıklamaların %40’ı ilk üç sıradaki reklam sonuçlarında gerçekleşiyor.
* Hizmet ya da ürün satın almak için yapılan aramaların %65’i reklam tıklamaları ile sonuçlanıyor. (wordstream)

2022 Yılı Google kullanımını ve reklam verenleri nasıl etkiledi?

2022’de “neden” kelimesi ön planda. Bunun en büyük sebeplerinden birisi COVID salgınını göstersekte 2022 gerçekten tüm dünya için bir an önce unutulmak istenen bir yıl oldu. Bunun yanı sıra “nerede satılır” ve “stokta” ifadesi de önceki yıllara göre %8000 artış gösterdi. Tüketiciler mağaza açılış saatlerini, kısıtlamaları özellikle evden çalışma ve eğitim konuları hakkında da Google’a danıştı.

Özetle, kısıtlamalar sebebiyle değişen yaşam tarzımız önemli ölçüde işletmeleri de derinden etkiledi. Bir çok işletme müşterilerine dijital kanallardan ulaşmanın yollarını aradı. Google reklamları da bu pazarın en büyük oyuncularından oldu.


Google’a reklam vermenin maliyeti nedir?
Google, reklam bütçeniz konusunda sizi tamamen özgür bırakıyor. Aylık bütçeniz binlerce TL olabileceği gibi bir kaç yüz TL’de olabilir. Google arama ağında sadece reklamlarınıza tıklayan kullanıcılar için maliyetlendirilirsiniz. Reklamlarınızın gösterilir ancak tıklanmazsa hiçbir şekilde maliyet oluşmayacaktır.


Google’a nasıl ödeme yaparım?
Google reklam hesabınıza kredi kartı, banka kartı veya banka ödemesi ile ödeme yapabilirsiniz. Eğer kredi kartı veya banka kartı ile ödeme yapmayı tercih ederseniz iki farklı şekilde faturalandırılabilirsiniz. Sanal kart kullanımı Google'da önerilmemektedir.
Manuel ödeme: Google reklam hesabına tanımladığınız kartınızda istediğiniz aralıklarla belirleyeceğiniz tutarda ödeme yapmanıza olanak sağlar.
Otomatik ödeme: Bu ödeme yönteminde reklam hesabınız Google tarafından borçlandırılır. Harcamalarınız belirli sınırlara geldiğinde Google, otomatik olarak ödemeyi çeker.


Reklamlarım kaç gün yayınlanacak?
Oluşturacağınız her bir kampanya için günlük maksimum harcama sınırı belirleyebiliyorsunuz. Örneğin Google Ads hesabınıza 1000TL bütçe eklediğinizi varsayalım. Oluşturduğunuz kampanyanında günlük bütçesi 10TL olsun. 30 gün boyunca harcayacağınız maksimum tutar 300TL olacaktır. Eğer bazı günlerde 10TL’nin altında bir maliyet gerçekleştiyse sonraki günlerde 10TL’nin üzerinde günlük maliyetler görebilirsiniz.


Reklam tıklamaları için ne kadar ödeyeceğim?
Google reklamları açık artırma modeliyle çalışmaktadır. Google’da yapılan her arama sorgusu için ayrı ayrı açık artırmalar yapılır, o anda açık artırmaya dahil olan reklam verenler, reklam sıralama puanına göre arama sonuçlarında listelenir. Reklam sıralama puanlarını her bir anahtar kelime için verdiğiniz TBM teklifi ve kalite puanınız belirler. Eğer reklam vermek istediğiniz anahtar kelimede sizden başka açık artırmaya giren reklam veren yoksa belirlemiş olduğunuz maksimum tıklama başına teklifiniz kadar ödeme yaparsınız.


Anahtar kelimeler
Arama motoru reklamlarının temelinde anahtar kelimeler vardır. Kullanıcılara hangi arama sorgusunda reklam göstermek istediğinizi belirleyeceğiniz anahtar kelimelerle seçersiniz.


Gösterim, tıklama ve tıklama oranları
Google Ads arayüzünde anahtar kelimelerinizin ne kadar gösterim ve tıklama aldığını kolay bir şekilde görebilirsiniz. Bu metriklerin yanında tıklama oranları da bulunmaktadır. Tıklama oranları, anahtar kelimelerinizin aldığı tıklamaların gösterimlere bölünmesiyle hesaplanır. Aynı zamanda anahtar kelimelerinizin tıklama oranlarını karşılaştırarak anahtar kelimelerinizin ilgili arama sorgularında gösterim alıp almadığı hakkında da fikir sahibi olabilirsiniz.
TBM nedir?

Tıklama başına maliyet (TBM) teklifiniz bir tıklama başına ödemek istediğiniz en yüksek tutarı ifade eder. Ama bu durum, belirlemiş olduğunuz tutarı ödeyeceğiniz anlamına gelmez.


Kalite puanı nedir?
Google Ads, hesabınıza eklediğiniz her bir anahtar kelime için ayrı ayrı kalite puanları belirler. Kalite puanları doğrudan tıklama başına ödeyeceğiniz tutara etki eder. Kalite puanlarınız ne kadar yüksekse o kadar iyi reklam sıralaması eder, daha düşük ortalama tıklama başına maliyetlere sahip olursunuz. Google, kalite puanlarınızı belirlerken 3 temel faktörü göze alır. Bunlar, beklenen tıklama oranı, açılış sayfası deneyimi ve reklam alaka düzeyinizdir.

Beklenen tıklama oranı: Kalite puanlarına doğrudan etki eden bu faktör reklamlarınızın geçmişteki tıklama oranı verilerine dayalı çalışır. Reklamlarınız gösterildiğinde ne olasılıkla tıklanacağını hakkında tahminlerde bulunur.
Reklam alaka düzeyi: Reklam alaka düzeyi, anahtar kelimenizin reklamlarınızla ne kadar uyumlu olduğunu ölçer.
Örneğin Google’da “Antalya’da butik otel” arama yaptığımızı varsayalım. Karşımıza çıkan reklam metinleri de aşağıdaki gibi olsun. Her iki reklam Antalya otelleri için verilse de Antalya Butik Otelleri reklamı daha alakalı görünmüyor mu?

Antalya Butik Otelleri
Antalya’da Ucuz Oteller

Bu tip durumlarda alaka düzeyi puanınızı yüksek tutmak için, her ne kadar birbirleriyle ilişkilide olsa ayrı ayrı reklam grupları oluşturup ayrı reklam metinleri oluşturmanız gerekebilir.

Açılış sayfası deneyimi: Google, kullanıcıları yönlendirdiğiniz sayfanın arama sorgusuyla ne kadar uyumlu olduğunu tahmin eder.

Eğer açılış sayfanız çok geç yükleniyorsa, kullanıcıları mobil uyumlu olmayan bir tasarımla karşılıyorsanız Google’ın sizi cezalandırması normal değil mi?
Aynı zamanda kullanıcıları yönlendirdiğiniz sayfanın da anahtar kelimelerinizle uyumlu olması gerekiyor. Antalya’da otel arayan kullanıcıyı İzmir otellerinin olduğu sayfaya göndermeniz kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatacağı için Google sizi yine cezalandıracaktır.


Ortalama konum nedir?
Google arama sonuç sayfalarında gösterilen reklamlarınızın diğer reklamlara göre ortalama sırasını ifade eğer. Örneğin ortalama konumunuz 1.1 olarak görünüyorsa reklam gösterimlerinizin büyük bir bölümü ilk sırada çıkıyor diyebilirsiniz. Ancak bu, tüm reklamların sayfanın üstünde göründüğü anlamına gelmemektedir. Yani ekranın üst tarafında hiç reklam yoksa, reklamınız sayfanın altında ilk konumda çıksa bile reklam konumunuz 1 olarak görüntülenir.


Dönüşümler
Dönüşümler kısaca verdiğiniz reklamların size ne getirdiğini anlamanız için kullanmanız gereken bir metriktir. Örneğin bir e-ticaret sitesi için en önemli dönüşüm satış, hizmet sektöründe reklam veren işletmeler için form doldurma veya telefon araması elde etme olabilir. Bu kadar önemli dedik ya. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Bu zamana kadar yüzlerce Google Ads hesabını inceleme fırsatım oldu. Neredeyse yarısından çoğunda takip edilen bir dönüşüm yoktu

Google Ads hesabınızda dönüşümleri takip edebilmeniz için bazı entegrasyonlar yapmalısınız. Hatta para harcamaya başlamadan önce dönüşüm takibini doğru bir şekilde kurup kurmadığınızdan emin olmalısınız.

İletişime Geç